Jokainen mokaa joskus, niin työntekijät kuin pomotkin, mikä tarkoittaa että yritykset ja organisaatiot kompastelevat ja mokailevat. Näillä vinkeillä voit tehokkaasti pahentaa tilannetta!
- Aliarvioi kriittiset äänet.
- Vähättele ennakkovaroituksia.
- Viivyttele ja toivo, että asia unohtuu.
- Kiistä väitteet. Luota siihen ettei totuus paljastu.
- Älä anna lausuntoja ”No Comments” tulkitaan, että olet syyllinen.
- Kiistä, intä.
- Väitä vastaan.
- Torju.
- Syytä muita.
- Älä ota vastuuta.
- Älä ota opiksi.
- Vetoa lakiin, sääntöihin ja siihen miten ennenkin on tehty, etenkin kun se poikkeaa moraalista.
Jos haluat korjata tilanteen, edellä mainitun sijasta kannattaa:
- Kuunnella
- Ymmärtää
- Myöntää tehdyt virheet.
- Pahoitella (tarvittaessa myös julkisesti).
- Tarjoutua korjaamaan aiheutuneet vahingot.